zaterdag 22 april 2017

Wandeling langs de Vledderhof

Na een tip van Adri en Frans hebben we gistermiddag een wandelroute langs landgoed de Vledderhof gelopen. De vos die zij hadden gezien, hebben wij helaas niet gezien, maar ondanks dat was het een leuke, afwisselende wandeling.
Landgoed de Vledderhof ligt ten noorden van het dorpje Vledder. De wandeling gaat langs het landhuis en leidt ons verder door graslanden en bossen en langs vennetjes. 

We starten bij de kerk in Vledder.

Tussen de stenen van het muurtje rond de kerk bloeien de pinksterbloemen.

Kauwtjes hebben een nest gemaakt in een van de ramen.

Een paard bij de paardenbloemen, hoe toepasselijk.

Vanaf hier zien we nog steeds de kerk.

We komen bij het landhuis. Hier een doorkijkje.

Voor het landhuis loopt een kudde Schotse Hooglanders.

Er lopen ook jonkies bij.



Het look zonder look staat al in bloei! Wrijf maar eens een blaadje hiervan tussen je vingers en je ruikt de typische knoflookgeur.

Ik ben niet zo goed in het benoemen van al die grijsbruine vogeltjes, maar ik denk dat dit een boompieper is.

Zoekplaatje: Zie je ze liggen? Twee hazen in het gras...

Wat zie ik daar bij een muizenholletje? Een mooie blauwe mestkever.

Onder een hoge spar zie ik een braakbal liggen. Meteen kijk ik omhoog. 
Nee, helaas zie ik geen uil in die boom zitten.

Een onderonsje in het hoge gras.


Gluren door de braamstruiken naar de achterkant van het landhuis.

Onder de bomen staan hele velden met dalkruid. De bloemknopjes komen al tevoorschijn.

Er staat ook een molen in Vledder. 
Deze heeft geen naam, maar wordt gewoon de molen van Vledder genoemd. Heel logisch...

Aan het eind van de wandeling komt de kerk weer in zicht. 
Een aanrader, deze wandeling! Hij is ongeveer 8,5 km lang.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook een blog heeft. Jullie hebben weer heel andere dingen gezien dan wij. Dat is wel leuk van zo,n blog leer ik ook weer eens anders er naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met plezier je foto's bekeken en de teksten gelezen. Inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen