zondag 15 april 2018

"Ik zie een oele"!

Het was gisteravond nog zulk lekker weer, dat we zin hadden om een rondje te fietsen. We besloten dit keer richting Uffelte te gaan.

We waren nog maar net op weg toen ik een steenuiltje in een boom zag zitten. Maar helaas, hij had ons in de gaten en nog voordat we een foto konden maken vloog hij weg.
Maar we hadden geluk, een kilometer verderop zag René er eentje in een boom. Deze was minder verlegen. Hij had ons ook in de gaten, maar bleef rustig zitten voor een foto.

Ik heb het idee dat hij ons in de smiezen heeft...

... maar hij blijft mooi zitten en gaat zelfs voor ons poseren.

We fietsen over een onverhard pad langs de Drentsche Hoofdvaart.  Aan de overkant hiervan zien we vijf reeën.

En vlak erbij nog twee.

In het kader van het thema perspectief op de fotoclub maak ik een foto die hierop betrekking heeft. De horizontale lijnen verdwijnen naar een gezamenlijk verdwijnpunt aan de horizon.

Evenzo bij het fietspad van de Hardenweg richting Dr. Larijweg.

Hiervandaan zien we de pijp van de grasdrogerij in Ruinerwold. 
Je ziet 'm onder mijn wijsvinger.

Een geintje: dit heet geforceerd perspectief. Het lijkt of René de pijp tussen z'n handen houdt.

We zijn al weer bijna thuis.
Vanaf de Meppelerweg heb je mooi zicht op dit huis. 
Ik ben benieuwd of ze de wilgen links van de weg ook nog knotten...

1 opmerking: